Demokratins Tre Vågor

Enligt statsvetaren Samuel Huntington har världen gått igenom tre stora demokratiseringsvågor. Den första vågen (1828-1926) innebar att Nordamerika, Västeuropa, Australien, Nya Zeeland och delar av Latinamerika demokratiserades. Sedan följde en tillbakagång..............

Låter lagom skoj va? Jag och politik, funkar inte..fast det är ganska intressant när man väl orkar anstränga sig. Inte för att jag orkar det just nu, men jag ska verkligen göra mitt bästa imorgon! :) Får jag inte alla rätt på G-uppgifterna så får jag IG på provet. Sen är där även VG-MVG frågor men som sagt, får man ett enda fel så blir det IG, även om man kanske har ett MVG-svar på VG-MVG-frågorna...lite drygt. Fast dock får vi ha böckerna, haha (Y) Har satt flikar, som ni ser på bilden. Så det ska nog gå finfint! :)




Här ser ni hur det ser ut när jag pluggar..har extremt stökigt på mitt skrivbord just nu, inte okej. Måste städa här imorgon.. Spotifylista med massa Beyoncelåtar, här har ni även min favorit just nu! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0