Det där som kallas kärlek

Finns det, egentligen, nåt som är värre än att vara kär?
Ja, det kan vara hur bra som helst, men gud vad dåligt det kan bli..

Vi kan ta mitt ex som exempel. Pratade med honom i ca 2år på msn, började fatta tycke för varann. Första gången vi skulle träffas, såg vi bio och åt på mcdonalds. Det var enligt horoskopet i FRIDA min turdag.. Vi höll handen, pratade hur länge som helst..han kändes så enormt perfekt för mig. Sen har han en sjukdom.. och tränar mycket. Vilket gör honom agressiv, enligt honom. Inte någon ADHD eller sånt, utan ja..cancer. Vi är båda envisa. Bråkade mycket, men det kändes ändå helt rätt! Tack vare några dåligt valda ord från oss båda så tog det stopp. Inget mer oss. Men vet ni vad, jag gillade oss! Och jag saknar honom såklart. Men det känns nästan bättre nu. Men ändå, att prata så länge, till att vi inte pratar alls längre..det suger stort. Han är ändå en riktigt bra kille och vän.. Men vi gick nog för fort fram, tyvärr.. Precis efter att det tagit slut/stopp så kontaktade han mig mer än vad han hade gjort den senaste månaden, klart att jag fick förhoppningar då?.. Men jag, som vill glömma så fort som möjligt, var sur och kylig mot honom. När jag för nån dag sen skrev ett sms att jag saknade honom, vad fick jag för svar? jo, "det borde du tänkt på innan". HALLÅÅ? Vart är alla bra killar? Är dem upptagna eller vad?! Okej, jag är bara 16. Jag vill kanske itne hitta min framtida make i denna åldern, men seriöst, jag vill också ha någon att tycka om och som tycker om mig. Inte rättvist. Jag kan se ett gulligt par ute på stan och tänka "vad har hon som inte jag har? varför har hon pojkvän och inte jag?". Jag har tänkt att jag har för höga krav, men det tänker jag itne sluta ha för jag vill ju kunna tycka om honom på riktigt. Men jag har bestämt mig för att ge killar en chans. Om nån säger/skriver att jag ser bra ut så tänker jag direkt "jag vet vad du är ute efter" och min bästa killkompis har förklarat för mig väldigt ingående att det är inte alla killar som bara vill ha sex..

Gud vad långt detta blev, tror inte att någon orkade läsa haha..men fan, det är inte lätt alltså..



So confused,
My heart's bruised
Was I ever loved by you?

We were never
Meant to be

And I hope that in time,
You'll be out of my mind
And I'll be over you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0